جلساتی در مباحث اعتقادی و اخلاقی یکی از پسر عموهایم آقای سیدحسین خردمند مسؤول باشگاه رزم انتظاران -شعبه ی مسجد سادات اخوی- شده بود. مجموعه ای که ظاهراً مؤسس و استاد اصلی آن آقایی به نام علمایی بود. از بنده ی حقیر دعوت کردند تا مباحثی را در میان تمرین ها و فعالیتهای رزمی نوجوانان و جوانان ثبت نام کرده در آن مجموعه ارائه دهم. این شد که حدود 20 جمعه در سال 1379 تا 1381 به جمع آن ها می رفتم. یک یا دو جلسه هم برای والدینشان صحبت کردم که شاید آن جلساتِ والدینی ضبط تصویری شده باشد ولی جلساتِ با خود بچه ها ضبط نشد. یکی از مشکلاتشان عدم نظم حضور بعضی افراد بود ولی در مجموع جلسات خوبی بود که گاهی به مناسبت ایام، با ذکر توسلی توسط مادحانِ جمعشان به اتمام می رسید. یکی از محتواهای سخنم بیان داستان گونه ی فتح قلعه ی خیبر از فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود که با زوایایِ جزئی آن و توجه به بخشهای تبرائی، به صورت سلسله وار و به هم پیوسته بیان می شد که برای مخاطبان جالب بود! چندی قبل دست نوشته های آماده شده ی آن حکایت حقیقی و پر مطلب را در پوشه هایم یافتم که بخشی از آن را به همان صورتِ مکتوب شده و خلاصه در این جا می آورم: ... يهوديان دشمنان ديرين اسلام؛ تنها خيبر نبود: بنی قريضه، بنی النضير، بنی قينقاع 82 سوره ی مائده صراحت در دشمنی يهود و كفار يهوديان امروز نیز (صهيونيسم) انشاء الله، به دست با كفايت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قلعهشان ويران خواهد شد. 7 قلعه، ميزبان يهوديانِ متواری برای تمركز نيروی حمله به پيامبر در زمان داستان ما 10.000 مرد جنگي در خيبر بودهاند. آذوقه ی كافی، خندق دور خيبر، 4000 نفر نيز از قبيله ی غطفان همراه خيبريان شدند (در راه با خليفه رفتند) علت جمع یهودیان و عده ی تورات به ظهور موعودی تشكيل دهنده ی حكومت در یثرب و ظاهر شونده از كوه فاران. يهوديان خود را نژاد برتر ميدانند. آيه قرآن تصريح ميكند كه آنها پيامبر را مثل فرزندان خود ميشناختند اما … نکته ی مهم و حاشیه ای قابل ذکر آن است که سالها بعد آقای سیدعلی خردمند برادر این آقا سیدحسین بنده را برای فعالیتهایی مشابهی در حسینیه شهدای قهرود (خیابان فرهنگ-منطقه ی منیریه ی تهران) دعوت کردند که نهایتاً به اقدام عملی نرسید ولی این حسینیه هم سرمایه و امکان فیزیکی جالبی بود که معطل مانده بود و تا جایی که می دانم در حد تعدادی مراسم ختم و مجالسی در برخی ایام خاص معطل مانده است! امکانات مالی فراوانی که به امید بهره هایی بسیار بیش از این، صرف شده ولی ...