عرض ادبی خدمت امام مجتبی علیه السلام

مجلس بانوان - ایام پایانی ماه صفر - 1442

مجلس دوم - تاریخ: 1399/7/23

دانلود فایل صوتی    64 دقیقه مباحث مطرح شده: مطابق آيه ی هفت از سوره ي مباركه ي رعد، وجود مبارك خاتم الانبيا مُنذر و هدايت كننده ي امت معرفي شده اند.
از وجود نازنين آقا امام صادق عليه السلام در مورد تفسير اين آيه و عبارت "و لِكُلّ قومٍ هادٍ" پرسيده مي شود و حضرت مي فرمايند: "هر امامي براي مردمي كه در عصر او زندگي مي كنند هادي و دستگير است".  نيز مي فرمايند: "به واسطه ي رسول خدا صلي الله عليه و آله انذار و هشدار داده مي شود (و) مردمي كه احساس پريشاني و سردرگمي مي كنند به واسطه ي علي ابن ابيطالب و فرزندان معصومش عليهم السلام هدايت مي شوند".
بايد در هر زماني، متمسك به حجت آن زمان، امام حيّ و حاضر آن زمان شد. اين مطلب از مباني اعتقادي شيعه ي اماميه است.
ولايت خداي متعال پس از پيامبر صلي الله عليه و آله در اميرالمؤمنين و فرزندان معصومش عليهم السلام محقق و جاری شده است.
در كتب پيروان مكتب خلفا از رسول اكرم صلي الله عليه و آله روايت مي كند كه حضرت مي فرمايند:" كسي كه بغض آل محمد را داشته باشد، بوي بهشت را نمي شنود، در روز قيامت بر پيشانيش نوشته شده نوميد از رحمت خدا و كافر از دنيا رفته است".
شخصي كه از تدفين بدن مبارك آقا امام حسن مجتبي عليه السلام در كنار جد بزرگوارش جلوگيري نمود و امر به تير باران بدن نازنين حضرت نمود، از مبغضين سرسخت حضرت مي باشد و بر طبق روايات ذكر شده؛ بوي بهشت را هم نمي شنود و كافر از دنيا رفته است.
حقيقت دين داري، محبت به حجت خدا و بغض نسبت به دشمنِ حجت خدا مي باشد و اين دو همواره بايد با هم همراه باشد.
             


 


مجلس سوم - تاریخ: 1399/7/24

دانلود فایل صوتی    67 دقیقه مباحث مطرح شده: تولی و تبری دو اصل جدا ناشدنی، در مذهب تشیع  که به معنای ولایت وبرائت است وفرقه ی ناجیه، تنها گروهی از مسلمانان هستند که اهل بهشتند و به فرموده ی رسول اکرم صلی الله علیه وآله: بعد از من امتم به ۷۳ فرقه تقسیم می‌شوند که ۱۳ گروه از این فرقه ها دم از محبت ما می زنند ولی یک گروه آن ناجیه است.
اگر کسی محبت امام حسن مجتبی علیه السلام را نداشته باشد این فرد نه تنها نمی‌تواند راهنما باشد بلکه کافر است زیرا که به تسریح مکتب خلفا این امام همام جز اهل بیت رسول اکرم محسوب می شوند
عایشه لعنت الله علیها از ایشان تنفر شدید داشت؛ یکی از کینه های این زن می‌تواند در جنگ جمل باشد که هیچ کس نمی‌توانست شتر این ملعونه را پی کند و تنها کسی که این کار راانجام داد و به این جنگ خاتمه داد امام حسن مجتبی علیه السلام بودند و این عقده و کینه زمانی به حد اعلای خود رسید که امام راتشییع می‌کردند.
خدا به جهت کاری که این زن با امام حسن علیه السلام کرد حجت را بر این  نابکار تمام کرد.
خدا می فرماید اگر مردم جمع می‌شدند بر محبت و ولایت علی علیه السلام هرگز آتش جهنم را نمی آفریدم ولی این ملعونهای ابد و ازل نگذاشتند نهال تازه رویانده شده ی اسلام به درستی پا بگیرد و از ابتدا سرچشمه آب گل‌آلود کردند پس خدا اتش جهنم را به سبب این ها بر پا کرد و تمام کشتارها و جنگ ها و بدعتها به واسطه همین ملعونین (خلفا وحفصه وعایشه) شکل گرفت.