« آرشیو کامل کارگاه ها و کلاس ها »



 
   
موضوعات اعتقادی و اخلاقی   موضوعات روانشناختی و تربیتی
         
1. مباحثی پیرامون معاد   1. تحلیلی بر شادابی و رضایت در زندگی مشترک - موسسه ی فضیلت
  40 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی مطلب و ادیت فایل های صوتی آن بیش از 350 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 65 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (11 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن بیش از 30 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 5 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
2. اهمیت و آداب دعا و مباحثی پیرامون دعای مشلول   2. تحلیلی بر شادابی و رضایت در زندگی مشترک - موسسه ی حامد
  (32 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی مطلب و ادیت فایل های صوتی آن حدود 40 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 13 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (تنظیم محتوا و ارائه ی این بحث حدود 30 ساعت وقت گرفت) - در این قسمت حدود 8 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
3. مباحثی در توحید امامیه   3. ملاحظاتی در تربیت جنسی دختران - دبستان رهپویان هدایت
  (40 جلسه ی 3 ساعته که تنظیم محتوا، ارائه ی مطلب و ادیت فایل های صوتی آن حدود 350 ساعت وقت گرفت. الحمد لله و به امید استفاده ی هرچه بیشتر مؤمنین) - در این قسمت حدود 61 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (سه جلسه با 17 ساعت وقتگذاری برای تنظیم محتوا، ارائه و ادیت فایل تصویری و صوتی آن) - در این قسمت حدود 4 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
4. قطره ای از دریای معارف رضوی   4. مبانی روانشناختی مؤثر بر پویایی خانواده - دفتر مشاوره
  (مجموعه ی 60 جلسه، که به لطف امامِ رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تشکیل شد و آماده سازی محتوا، فرایندِ ارائه ی مطالب و نهایتاً ادیت فایل های صوتی آن بیش از 450 ساعت وقت گرفت که انشاء الله مورد عنایت و قبول مولا قرار گرفته باشد) - در این قسمت حدود 95 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (15 جلسه ی یک ساعت و نیمه که آماده سازی محتوا و ارائه ی مطالب و نهایتاً ادیت فایل های صوتی برای استفاده ی دیگران، حدود 42 ساعت وقت گرفت. امید که مفید باشد) - در این قسمت حدود 18 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
5. مباحثی در نُبوتِ امامیه   5. نظم آموزی به فرزندان - دبستان هدی
        (شش جلسه در اسفند 1394 و بهار 1395 - میزان وقتگذاری جهت تنظیم بحث، ارائه و ادیت فایلها، حدود 22 ساعت) - در این قسمت حدود 6 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
6. در محضر مکیال المکارم   6. تربیت جنسی فرزندان - دفتر مشاوره 
        (10 جلسه که تنظیم محتوا و ادیت فایل های صوتی آن بیش از 35 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 12 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
7. مباحثاتی پیرامون کتاب غیبت نعمانی   7. آسیب شناسی روانی، با محوریت کتاب بارلو و دیورند - دفتر مشاوره
        (40 جلسه که میزان وقتگذاری جهت تنظیم وارائه ی بحث، بیش از 240 ساعت به طول انجامید)
         
8. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش اول (جلسه ی 1 تا 20)   8. گفتگوی شیرین با فرزندان بر اساس مهارت های روانشناختی - دبستان رهپویان هدایت 
  (20 جلسه ی تقریبا دو ساعته که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، بیش از 200 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 13 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (10 جلسه که میزان وقتگذاری جهت تنظیم محتوا و پاورپوینت، ارائه ی بحث و ادیت فایل های صوتی و تصویری آن، بیش از 60 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 13 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
9. نکته های مهدوی   9. رشد عاطفی نوجوان - موسسه ی متن (5 جلسه)
  (مجموعه ی 20 جلسه ای، پیرامون وجود مقدس امام عصر علیه السلام و معرفت ایشان؛ تنظیم محتوا، ارائه و ادیت فایل های صوتی آن بیش از 55 ساعت زمان برد. الحمدلله از لحظاتی که خرج امام زمان شود) - در این قسمت حدود 15 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (5 جلسه ی حدوداً یک ساعت و نیمه که آماده سازی محتوا، ساخت پاورپوینت، ارائه ی بحث و نهایتاً ادیت فایلهای صوتی و تصویری اش حدود 25 ساعت به طول انجامید) 
         
10. پرسش و پاسخ اعتقادی بر مبنای باورهای اصیل شیعی   10. غنی سازی روابط زوجین - دفتر مشاوره
        (کارگاهی که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و ادیت فایل های صوتی آن، حدود 25 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 6 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
11. قَسیمُ الجنّةِ و النّار   11. عوامل مؤثر در عدم جذب نوجوانان، نسبت به جلسات منظم مذهبی
        (کارگاهی که آماده سازی محتوا، ساختن پاورپوینت، ارائه و ادیت فایل های صوتی اش، بیش از 8 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود شش ساعت و نیم ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
12. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش دوم (جلسه ی 21 تا 40)   12. حفظِ سلامت روانی در دخترانِ نوجوان - متوسطه ی روشنگر
  (20 جلسه ی تقریبا دو ساعته که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 33 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
13. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش سوم (جلسه ی 41 تا 60)   13. والدین مؤثر و نیازهای فرزندان در دوره ی دبستان  - پیش دبستانی امام صادق علیه السلام (وابسته به دانشگاه امام صادق علیه السلام)
  (20 جلسه ی تقریبا دو ساعتی، که آماده سازی محتوا جهت ارائه، طرح مباحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 33 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
14. مباحثی پیرامون «وجدان»   14. تاثیرگذاری و مدیریت پیش از بحران - موسسه ی فرهنگی گلهای یاس (کانون اسلامی انصار)
        (کارگاه 10 جلسه ای، و هر جلسه تقریباً 90 دقیقه که آماده سازی محتوا، ارائه و ادیت فایلهای صوتی آن، بیش از 40 ساعت زمان گرفت) 
         
15. مقدماتی در بحث «توحید»   15. مشاوره با دانش آموز - موسسه ی منصور (زابل)
  (این مجموعه در 40 جلسه برگزارشد و آماده سازیِ محتوای بحث و ارائه ی آن بیش از 200 ساعت وقت گرفت)     (کارگاهی حدوداً سه ساعته که آماده سازی متن، ارائه و ادیت فایل های تصویری و صوتی اش، بیش از 15 ساعت به طول انجامید) - در این قسمت حدود یک ساعت و نیم ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
16. جلسه ی مفاهیم قرآنی   16. روابط سالم و آرام
  (مجموعه ای 40 جلسه ای، با محوریت مباحث اخلاقی از قرآن؛ تهیه ی محتوا، ارائه ی بحث و جلسات هماهنگی حاشیه ای آن در مجموع حدود 130 ساعت به طول انجامید)     (دو جلسه که آماه سازی محتوا، ارائه و پاسخگویی به سوالات آن حدود 4 ساعت زمان گرفت)
         
17. جلسه ی خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله، در موضوع امامت   17. اصول فرزند پروری - دبستان هدی
  (دوازده جلسه با محوریت بحث امامت، همراه با تذکرات اخلاقی و احکامی؛ میزان وقتگذاری برای آماده سازی محتوا و تشکیل کلاس که متأسفانه فایل صوتی منسجم و قابل ارائه ای ندارد، حدود 42 ساعت)     (5 جلسه که تنظیم محتوا و ارائه ی آن حدود 11 ساعت زمان گرفت)
         
18. جلساتی در مباحث اعتقادی و اخلاقی (برگزار شده در مسجد سادات اخوی - تهران)   18. آرامش بخشی در خانواده - جلسه ی خانوادگیِ ریحانه النبی سلام الله علیها
  (مجموعه ی 20 جلسه، با محوریت مباحث اعتقادی و اخلاقی، که جلسات هماهنگی، آماده سازی بحث و ارائه ی محتوای آن حدود 30 ساعت زمان برد)     (دو جلسه ی یک ساعت و نیمه، تشکیل شده در بهار 1397 که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 5 ساعت به طول انجامید)
         
19. مباحثی در موضوع «امامت» - بخش اول   19. تثبیت شخصیت بهنجار در نوجوانی - مؤسسه ی روشنگر
  (20 جلسه ی علمی و 10 جلسه ی مشورتی و هماهنگی، وقتگذاری برای آماده سازی مطالب و ارائه ی آن، زمانی حدود 70 ساعت را به خود اختصاص داد)     (5 جلسه که تنظیم محتوا، ارائه و ادیت فایل های صوتی آن برای بارگزاری در سایت، بیش از 20 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 7 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
20. مباحثی در موضوع «امامت» - بخش دوم   20. لذت گفتگو با پسرم - متوسطه حامد
  (20 جلسه ی علمی که وقتگذاری برای آماده سازی مطالب و ارائه ی آن، زمانی حدود 55 ساعت را به خود اختصاص داد)     (هفت جلسه که آماده سازی محتوا، ساخت پاورپوینت، ارائه ی بحث و ادیت فایل های تصویری آن حدود 30 زمان گرفت) - در این قسمت حدود 5 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
21. مباحثی در موضوع «امامت» - بخش سوم  
  (20 جلسه ی علمی و تحقیقی که وقتگذاری برای آماده سازی مطالب و ارائه ی آن، زمانی حدود 60 ساعت را به خود اختصاص داد)     (شش جلسه در بهار و تابستان 1394 - میزان وقتگذاری جهت تنظیم بحث، ارائه و ادیت فایلها، حدود 24 ساعت) - در این قسمت حدود 8 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.
         
22. تجلی توحید امامیه در سلوک ثقلینی   22. فرزندان اهل مطالعه!
  (40 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه و ادیت فایل های صوتی آن بیش از 120 زمان گرفت) - در این قسمت حدود 54 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
23. امامت امامیه - بخش اول   23. تدریس کتابِ روانشناسی آموزش و پرورش، برای پایه ی 11
        (به مدت دو سال تحصیلی؛ هفته ای دو ساعت و حدود 35 هفته در هر سال؛ با آماده سازی های پیش از آن و بعد از آن، مجموعاً حدود 160 ساعت وقت گرفت)
         
24. امامت امامیه - بخش دوم   24. روانشناسان چگونه می اندیشند؟
        (5 جلسه ی یکساعت و نیمه، که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 14 ساعت وقت گرفت)
         
25. امامت امامیه - بخش سوم   25. دنیای قشنگِ نو! - دبیرستان فضیلت
        (هشت جلسه ی یک ساعت و نیمه، برای مادران دبیرستان دخترانه ی فضیلت که گذراندن دوره ی آمادگی برای تدریس، تسلط بر بحث و ارائه ی آن حدود 40 ساعت زمان گرفت)
         
26. جلسه ی حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها   26. گفتگوی مؤثر با پسران نوجوان و پدرانشان - دبیرستان نیکان
  (سه جلسه که آماده سازی محتوا و تشکیل آن حدود 5 ساعت زمان گرفت)     (10 جلسه ی 90 دقیقه ای که آماده سازی بحث و ارائه ی آن حدود 23 ساعت زمان گرفت)
         
27. مهدویت امامیه - بخش دوم   27. ارزیابی کتابی در موضوع «تربیت جنسی فرزندان»
        (16 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه و تحقیقات بعد از آن بیش از 45 ساعت وقت گرفت)
         
28. گزاره هایی پیرامون عدل الهی   28. تربیت جنسی فرزندان - دفتر مشاوره
  (40 جلسه که تنظیم محتوا و برگزاری آن بیش از 110 ساعت زمان گرفت. الحمدلله)     (7 جلسه که آماده سازی محتوا، پاورپوینت و ارائه ی آن، بیش از 12 ساعت زمان برد)
         
29. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش چهارم (جلسه ی 61 تا 80)   29. شناخت برخی ریشه های رفتارهای نادرست فرزندان
  (20 جلسه ی تقریبا دو ساعته که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 35 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (تک جلسه ای که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 3 ساعت زمان گرفت)
         
30. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش پنجم (جلسه ی 81 تا 100)   30. اختلالات رفتاری رایج در کودکان (پرخاشگری)
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت.) - در این قسمت حدود 30 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (دو جلسه که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 7 ساعت زمان برد)
         
31. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش ششم (جلسه ی 101 تا 120)   31. گفتگوی موثر در روابط با همسران و فرزندان
  (20 جلسه ی تقریبا دو ساعتی که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت.) - در این قسمت حدود 42 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (16 جلسه که آماده سازی محتوا، پاورپوینت و ارائه ی آن، بیش از 20 ساعت زمان برد)
         
32. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش هفتم (جلسه ی 121 تا 140)   32. کارگاه «آشنایی با وسواس و درمان آن» (دوره ی اول)
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت.) - در این قسمت حدود 25 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (5 جلسه ی کارگاهی که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 20 ساعت زمان گرفت)
         
33. خوانش با تأملِ کتاب شریفِ «کامل الزیارات»   33. آشنایی با وسواس و درمان آن (دوره ی دوم)
        (7 جلسه ی کارگاهی که آماده سازی محتوا، پاورپوینت و ارائه ی آن (علاوه بر مطالعات گذشته) حدود 30 ساعت (بایت کار علمی جدید و مواد تدریس) زمان گرفت)
         
34. امام حسین علیه السلام، استثنای عالم وجود - بخش اول (جلسه ی 1 تا 40)   34. مباحثی در «مبانی تربیت دینی» - جلسه ی معلمین دبستان دخترانه راه شایستگان
  (40 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، بیش از 380 ساعت زمان گرفت.) - در این قسمت حدود 67 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (سه جلسه که تنظیم محتوا و ارائه ی آن حدود 7 ساعت زمان گرفت)
         
35. امام حسین علیه السلام، استثنای عالم وجود - بخش دوم (جلسه ی 41 تا 80)   35. در خواستگاری، چه بپرسیم؟ چگونه بپرسیم؟
  (40 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 330 ساعت زمان گرفت) - در این قسمت حدود 78 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (دو جلسه که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 7 ساعت زمان گرفت)
         
36. امام حسین علیه السلام، استثنای عالم وجود - بخش سوم (جلسه ی 81 تا 120)   36. گزاره هایی در تربیت فرزند، بر مبنای آیات و روایات (دوره ی اول)
  (40 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 200 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 48 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (10 جلسه که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 24 ساعت زمان گرفت)
         
37. مباحثی در معارف توحیدی   37. گفتگوی موثر در روابط با همسران و فرزندان
  (مجموعه ای در 40 جلسه، با بیان افتراق هایی در توحید اهل بیت علیهم السلام و توحید فلسفی و عرفانی که 50 نکته ی توحیدی بیان شد و برای برخی نکته ها بیش از یک روز، کار علمی انجام شد) - در این قسمت حدود 64 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.     (15 جلسه که آماده سازی محتوا و ارائه ی آن حدود 22 ساعت زمان گرفت)
         
38.    38. تربیت جنسی فرزندان (تابستان و پائیز 1402)
        (10 جلسه که تنظیم محتوا و ارائه ی آن حدود 20 ساعت زمان گرفت)
         
39. جلساتی برای همسر (در اولین گام های زندگی مشترک)   39. مهارت های مشاوره در مدرسه - برگزار شده در مؤسسه ی متن
  (50 جلسه ی 1 ساعتی که آماده سازی محتوا و اداره ی آن، حدود 80 ساعت زمان گرفت)      
         
40. کلاس «آداب»   40. مجموعه مباحث «بیدارباش»
  (حدود 10 ساعت مطالعه و 20 ساعت ارائه، زمان برد)     (تدریس حدود 240 جلسه با بیش از 380 ساعت وقتگذاری جهت آمادگی و ارائه ی مباحث)
         
41. مروری بر کتاب «غدیر در قرآن، قرآن در غدیر»   41. کلاس آشنایی با تست شخصیت
        (6 جلسه که آمادگی محتوا و ارائه ی آن حدود 11 ساعت زمان گرفت)
         
42. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش هشتم (جلسه ی 141 تا 160)    
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 150 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 27 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
43. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش نهم (جلسه ی 161 تا 180)    
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 70 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 24 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
44. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش دهم (جلسه ی 181 تا 200)    
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 70 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 25 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
45. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش یازدهم (جلسه ی 201 تا 220)    
  (20 جلسه که آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث و تنظیم فایل های صوتی آن، حدود 70 ساعت زمان گرفت. الحمدلله؛ تقدیم خاک پای امام زمان علیه السلام) - در این قسمت حدود 25 ساعت فایل صوتی بارگذاری شده است.      
         
46. مباحثی در موضوع «امامت» - بخش چهارم    
         
47. زندگی با امام عصر علیه السلام - بخش دوازدهم (جلسه ی 221 تا 240)